El passat dia 24 de novembre de 2023, més d’un centenar de persones es concentraren a la vila de Costitx convocades per l’Hospitalitat de Nostra Senyora de Lourdes a Mallorca. Entre aquestes els mateixos hospitalaris, familiars i amics, i un bon nombre de participants habituals a les peregrinacions al santuari francès de Lourdes, que són organitzades, anualment, per la mateixa Hospitalitat.

La trobada s’inicià amb la celebració de l’Eucaristia a l’església parroquial. En el transcurs d’aquesta, mossèn Josep Adrover, rector del poble i consiliari de l’Hospitalitat, destacà la importància de Costitx com a santuari marià enmig de l’illa de Mallorca i posà en relleu la figura de la venerable Margalida Amengual, jove seglar, “cativa” d’amor a Jesús Sagramentat i a Maria Immaculada. En el moment d’acció de gràcies, Rafa Barceló, president de l’Hospitalitat, agraí la presència de tots i recordà el sentit del vertader hospitalari, el qual ha de tenir com a divisa la citació evangèlica de Mateu (Mt. 10, 40) “el qui acull algun de vosaltres, m’acull a mi”.

Seguidament, tots els participants s’aplegaren al Casal de Cultura de Costitx per compartir un sopar de pa amb oli. Aquesta part de la trobada acollí una dimensió més solidària, ja que el seu objectiu era recaptar fons que després es destinen a persones amb dificultats econòmiques, les quals d’una altra manera no tindrien l’oportunitat de visitar el santuari de Lourdes. En la darrera peregrinació diocesana, gràcies a aquests ajuts, hi van poder participar usuaris de Casa de Família –Fundació Social La Sapiència–, i altres procedents de l’Asil de les Germanetes dels Pobres i de la parròquia de Santa Teresa de l’Infant Jesús.