El passat dia 29 d’octubre les diverses branques que formen la família franciscana de Mallorca celebraren la segona trobada d’enguany. El monestir de la Puríssima Concepció, antigues Caputxines, a Palma, n’acollí una vuitantena de membres que representaven als framenors, als framenors caputxins, a les monges i frares del Terç Orde Regular, a les Filles de la Misericòrdia, als terciaris franciscans seculars… A les 10 del matí s’inicià la jornada amb les paraules de benvinguda adreçades a tots els presents per l’abadessa del dit monestir, mare Maria Paulina González, i pel germà Jordi Llabrés, coordinador de la federació Interfranciscana de les Balears.
Aquesta trobada s’emmarca dins la Jornada d’Oració per la Pau. Dia 27 d’octubre de 1986, el Papa Joan Pau II convidà a Assís a tots els líders i responsables de les grans religions a participar d’una pregària col·lectiva per la Pau en el Món. Aleshores el Sant Pare digué que havia elegit aquella ciutat, bressol de Sant Francesc, perquè aquest era conegut, respectat i venerat per tota la humanitat com a símbol de pau, de reconciliació i de fraternitat. De llavors ençà, tota la família franciscana cada any commemora aquell encontre mundial amb una jornada de pregària per la pau centrada en l’“Esperit d’Assís”, tal com ho definí Sant Joan Pau II.
La pregària de la família franciscana de Mallorca s’estructurà amb diversos textos, càntics i entorn a l’oració per la pau que cada dilluns realitza la Comunitat de Sant’Egidio, a l’església romana de Santa Maria de Trastevere. Així es va tenir present la trentena de conflictes bèl·lics que avui estan actius arreu de tot el món i, per cada un dels quals, s’encengué una llàntia.
Acte seguit el pare provincial dels Caputxins de Catalunya i Balears, fra Eduard Rey, es dirigí a tots els presents amb una conferència titulada “Sant Francesc, Pau i Comunió”, que fou molt celebrada per tots els oients. La jornada va concloure amb una estona de fraternitat compartida en l’horta i el claustre conventuals i amb un temps de contemplació eucarística.
El papa Lleó XIV va portar a les Canàries un missatge d’esperança i dignitat per a les persones migrants
La tercera etapa del Viatge Apostòlic del papa Lleó XIV a Espanya començà [...]
El papa Lleó XIV va portar a Barcelona un missatge d’esperança, unitat i proximitat als qui sofreixen
La segona etapa del Viatge Apostòlic del papa Lleó XIV a Espanya es [...]
Celebració del Corpus a Santa Eulàlia
El dilluns dia 8 de juny es va celebrar a la parròquia de [...]
50 joves i adults de la UP de la Mare de Déu reben el sagrament de la Confirmació
El passat divendres 29 de maig, cinquanta joves i adults de les parròquies [...]




























