En el transcurs de les aparicions de Lourdes, concretament la tretzena, de dia 2 de març de 1858, la Mare de Déu manifestava a la vident Bernadeta el desig que en aquell lloc “hi acudeixi la gent en processó”. De llavors ençà, cada any, milions de persones vingudes de tot el món visiten aquest important santuari marià, enclavat en el Pirineu francès. Entre l’allau de fidels, un any més hi arribà la Peregrinació Diocesana de Mallorca, que enguany assoleix la desena edició d’ençà que és organitzada per l’Hospitalitat de Nostra Senyora de Lourdes a Mallorca. Recollint aquelles mateixes paraules de Maria, esdevenen el lema del romiatge d’enguany.
Entre els dies 25 i 28 de juny més de dos-cents mallorquins, encapçalats pel bisbe Sebastià Taltavull participaren d’un seguit de celebracions i actes, tenint la mirada sempre fixa en la Mare de Déu, tot confiant-li les angoixes, les penes i, també, les alegries. Han format part del gruix de romeus unes setanta persones malaltes, físiques o psíquiques, ateses sempre pels mateixos hospitalaris i per una quarantena de joves, procedents de parròquies mallorquines i de moviments eclesials. Cal notar que la presència juvenil és una de les ensenyes de les peregrinacions diocesanes de Mallorca a Lourdes. Els mateixos joves han pogut participar en alguns actes paral·lels i organitzats exclusivament per a ells, com són una vetlla de pregària i una trobada fraterna, amb monsenyor Taltavull i els dirigents de la peregrinació, per compartir vivències i intercanviar impressions.
El programa general d’aquests dies s’ha desenvolupat al ritme del mateix santuari. Els mallorquins han participat en la missa internacional que cada dimecres se celebra a la immensa basílica subterrània de Sant Pius X, a la missa de reconciliació just arribats a Lourdes i a una altra de celebrada a la mateixa Gruta de les Aparicions; a la processó eucarística i posterior benedicció dels malalts, al Viacrucis, o a la processó del Rosari, coneguda com la de “les Torxes” i que, sens dubte, és el més multitudinari i popular dels actes que s’organitzen a Lourdes. La nit del 26 de juny, aquesta pregària fou presidida pel bisbe de Mallorca, i alguns joves mallorquins portaren la imatge de la Mare de Déu Coronada durant el recorregut. El darrer acte de la Peregrinació fou una celebració de l’Eucaristia a l’anomenada Catedral Verda de la Cité Saint-Pierre amb un marcat caràcter d’acció de gràcies que li volgué donar el Sr. Bisbe. Aquest indret situat a Lourdes mateix fou creat l’any 1955 per Càritas, recollint el desig de la mateixa santa Bernadeta de veure, prop del lloc de les Aparicions, un centre d’acollida per a pelegrins que passassin dificultats econòmiques perquè, així, poguessin trobar aixopluc i germans que els prestassin atenció. Anualment acull unes 24.000 persones amb limitacions de forces i recursos.
L’Hospitalitat de Nostra Senyora de Lourdes a Mallorca és una associació de l’Església formada per una quarantena d’hospitalaris i que dirigeix Rafel Barceló. D’ençà de la seva fundació, l’any 2013, persegueix l’objectiu d’acostar el missatge de Lourdes als malalts de la nostra Diòcesi i facilitar els pelegrinatges a aquest santuari.
Avui, després de 166 anys de les aparicions, l’afluència de pelegrins a la Gruta de Massabielle no ha minvat en absolut i, dia rere dia, es demostra que l’encontre que va transformar el cor de Bernadeta, també pot transformar el nostre. Aquest petit i, a la vegada, meravellós miracle també és possible en els mallorquins gràcies a la bona actuació de la seva Hospitalitat.
Les Maries dels Sagraris i els Deixebles de Sant Joan tanquen el curs a Sant Bartomeu d’Inca
L’horabaixa del diumenge 21 de juny, un grup de Maries dels Sagraris i [...]
Més de trenta matrimonis participen en la trobada de final de curs de Proyecto Amor Conyugal a Mallorca
Més de trenta matrimonis pertanyents a nou grups parroquials de Mallorca participaren el [...]
Final de curs de la catequesi a la parròquia de Sencelles
La parròquia de Sencelles, a les portes de la festa de Sant Pere, [...]
La Casa d’Andalusia de Calvià celebra la Missa Rociera
La Casa d’Andalusia de Calvià posà el punt final a les Festes del [...]





















