La Institució Teresiana va celebrar dia 14 de gener el centenari de la seva aprovació pontifícia a Roma pel Papa Pius XI. És una associació internacional de laics present a 30 països dels diferents continents. El seu carisma, inspirat en sant Pere Poveda, és la promoció humana mitjançant la fe i la cultura dins les estructures educatives i socials, a l’estil dels primers cristians.
A Mallorca va començar l’any 1932, al carrer dels Oms i després al de la Reina Esclarmonda, tots dos de Palma. Actualment al Col·legi Pedro Poveda imparteix la pedagogia povedana a educadors, famílies, alumnes i col·laboradors/es.
Durant la celebració del centenari, que va tenir lloc a la basílica de Sant Miquel de Palma, el bisbe Mons. Sebastià Taltavull es va referir al sant Pere Poveda, explicant que “va creure sempre en la força transformadora d’un cristianisme viscut en les entranyes del nostre món, capaç de fer possible el diàleg fe-ciència-cultures. Per això, amb els ulls posats en els primers cristians, convida homes i dones del seu temps a humanitzar la història des d’un humanisme après de Jesús […] Va creure en la importància d’unir el propi esforç al de tots aquells i aquelles que promouen el desenvolupament just i solidari de tots els pobles”. També va parlar de la generositat de santa Teresa de Jesús, “la seva humanitat, la seva amabilitat, la seva simpatia, la seva veritat…, són aspectes que han de configurar la personalitat dels membres de la Institució Teresiana en la seva tasca educativa i professional, en la vida familiar i la dels grups, per evangelitzar les persones i les societats on viuen. Un carisma ben definit, acceptat i proclamat solemnement per l’Església, gest de confiança que avui agraïm al Senyor”. Acabà animant els membres de l’associació a “ser deixebles-missioners per a una Església que no es replega en ella mateixa, sinó que té clar l’anunci. És una Església en sortida que, com la sal, es fon, s’identifica amb l’ambient en el qual es mescla. Això porta a ser signes de comunió, que també els laics per missió han d’estar davant, enmig i darrere de la gent a la qual portam Jesús. És la missió!”
La parròquia de Sant Pau de Son Dameto presenta el seu nou complex socioreligiós
L’espai serà inaugurat aquest dijous 24 de setembre, a les 19.30h, en una [...]
Bunyola celebra la festa de Sant Mateu
Dilluns 21 de setembre es va celebrar la festa de Sant Mateu, patró [...]
Els preveres de l’Arxiprestat de Migjorn inicien el nou curs amb el Bisbe de Mallorca
El passat dijous 17 de setembre, els preveres de l’Arxiprestat de Migjorn varen [...]
La Delegació de Fàtima a Mallorca prepara el nou curs pastoral
L’Apostolat Mundial de Fàtima (AMF), a través de la seva Delegació Diocesana de [...]












