Aquest dimecres, 18 de gener de 2023, ha tingut lloc la firma del conveni entre la Cooperativa d’Artà i el Bisbat de Mallorca.
Hi han assistit Mons. Sebastià Taltavull, Bisbe de Mallorca; Mn. Francesc Vicens, Vicari Episcopal de Patrimoni Històric i Cultural; Francesca Ferrer Bover, Cancellera del Bisbat de Mallorca; Pere Massanet Amorós, President de la Cooperativa d’Artà; Albert Ferrer, tècnic de la Cooperativa d’Artà i Sandra A. Rebassa Gelabert, tècnica en gestió del patrimoni cultural del Bisbat de Mallorca.
Amb dues institucions han arribat a un acord per a col·laborar en el manteniment i cura de diferents terrenys vinculats a l’Ermita de Betlem, de la que és propietari el Bisbat de Mallorca. La Diòcesi cedeix l’ús dels terrenys que envolten l’immoble de l’Ermita de Betlem a la Cooperativa pagesa d’Artà, la qual els destinarà principalment a activitats agrícoles, culturals i socials. Aquests terrenys ocupen més de 6 hectàrees, Més de la meitat seran destinades al manteniment de les oliveres existents, l’optimització del terreny i la repoblació amb noves oliveres. Si més no, també es té plantejat la sembra de vinya, hort i plantes medicinals, així com el manteniment i millora de les figueres.
Es tracta d’un projecte transversal que es centra en la millora del patrimoni, agricultura i turisme, basant-se en principis d’una economia circular, social i sostenible. Les línies rectores es basen en promoure la producció local al municipi, incentivar un turisme sostenible posant en valor el patrimoni cultural de l’entorn i fomentar el creixement d’una economia circular.
Amb aquest projecte, la Cooperativa d’Artà, amb el suport del Bisbat de Mallorca i d’altres entitats públiques locals i autonòmiques, té una ocasió per impulsar un canvi de model econòmic dins el municipi, fomentant projectes que ajudin a la millora social i del nivell de vida dels diferents productors, contribuïnt així al desenvolupament de la zona.
Destinar recursos a la conservació d’un espai tan emblemàtic, com és l’Ermita de Betlem, contribuiran al manteniment d’uns usos agraris que, històricament, han estat suportats per la comunitat eremítica que hi habitava.
Presentat el llibre Testimonis de fe mallorquins, de Mn. Llorenç Alcina Rosselló
El passat dimarts 3 de novembre es va presentar al Seminari Major de [...]
Les parròquies de Santanyí organitzen diverses activitats amb motiu de l’Any Gaudí
Les parròquies de Santanyí han organitzat una sèrie d’activitats amb motiu de l’Any [...]
L’Església de Mallorca va atendre més de 92.000 persones durant el 2025
El diumenge 8 de novembre se celebra el Dia de l’Església Diocesana amb [...]
Festa de sant Alonso Rodríguez
La Companyia de Jesús va celebrar els dies 30 i 31 d’octubre una [...]
















