Després d’un tridu de preparació, el passat diumenge dia 27 de novembre, la basílica de Sant Francesc de Palma acollí la festa del beat Ramon Llull. Presidí la celebració monsenyor Josep Adrover, vicari general de la Diòcesi de Mallorca, en representació del Sr. Bisbe. L’homilia fou predicada per mossèn Gabriel Ramis, postulador de la Causa de Canonització del beat, qui enllaçà el sentit teològic del primer diumenge d’Advent amb què coincidia la festa i el missatge de conversió i missió que ofereix la vida de Llull.

Concelebraren també el ministre provincial dels franciscans del Tercer Orde Regular i una nodrida representació dels frares d’aquest mateix orde, que tenen l’honor de ser custodis del sepulcre del beat Ramon, el degà del Capítol de la Seu i diversos canonges, el rector del Seminari Major de Mallorca i els seminaristes, que cuidaren del cant litúrgic de la celebració, i el director del Centre d’Estudis Teològics de Mallorca. Cal apuntar que totes aquestes institucions tenen una forta vinculació amb el lul·lisme. També hi eren presents altres membres del clergat regular i secular.

Entre els fidels, membres del món universitari i cultural, devots de Ramon Llull i una representació del Terç Orde Franciscà Secular de Mallorca, que reconeix el beat com el seu germà major. Tots, en finalitzar la celebració, van desfilar per la capella de la Puritat de Nostra Dona per tal de venerar el sepulcre i la relíquia “de ses barres” del fill més preclar de la nostra raça.

Agenda – Pròxims esdeveniments

03 jul.
08 jul.
NOVENA EN HONOR A LA VIRGEN DEL CARMEN
Iglesia de Santa Teresa de Jesús MM. Carmelitas Descalzas + Mapa de Google
01 ag.
Exercicis Espirituals CONFER
Casa d’Espiritualitat de la Puresa de Maria (Valldemossa)
16 ag.
Exercicis espirituals per a preveres 2026
Col·legi Claver de Raimat (Lleida)

Campanyes