Durant les passades festes de Nadal, concretament el 27 de desembre, a l’església de Sant Josep de Manacor, un temple especialment estimat per tots aquells que sentim un profund vincle amb la tradició de les neules, el Grup de Neuleres i Neulers de Mallorca va retre un senzill però emotiu homenatge a la seva estimada companya Joana Toledo Ferrer.
Aquest acte s’emmarca dins un cicle de reconeixements iniciat l’any 2024, quan el grup va expressar el seu agraïment a Joan Perelló, conegut popularment dins el món neuler com en Joanet de Ponent. L’objectiu d’aquestes iniciatives és posar en valor la figura de totes les neuleres i els neulers, veritables custodis d’una manifestació artística i cultural profundament arrelada a la nostra terra. Des del grup es vol remarcar la importància de donar rostre i reconeixement a aquestes mans pacientment treballadores que, al llarg de tot l’any, tallen i creen neules perquè, quan arriba Nadal a Mallorca, en puguem gaudir amb tota la seva bellesa, intensitat i tendresa.
Na Joana Toledo Ferrer, natural de Porreres, és precisament a la seva vila on crea les neules i els dona vida i expressivitat amb una discreció i senzillesa admirables, fidels al seu tarannà personal: una dona càlida, pacient, entranyable i sempre disposada a compartir i difondre aquesta obra artesanal tan delicada. Actualment, la seva col·lecció supera les 2.000 neules, moltes de les quals incorporen imatges, símbols i entitats vinculades al seu poble, contribuint així a preservar la memòria i la identitat local a través d’aquesta tradició nadalenca.
Des del Grup de Neuleres i Neulers de Mallorca es vol expressar un agraïment sincer a na Joana per la seva dedicació constant i encoratjar-la a continuar amb aquesta magnífica tasca, que manté viva una de les expressions més entranyables del nostre patrimoni cultural i espiritual.
La primera encíclica de Lleó XIV posa el focus en la dignitat humana davant la intel·ligència artificial
El papa Lleó XIV ha publicat la seva primera encíclica, Magnifica humanitas, un [...]
50 anys de servei de Mn. Francesc Munar a l’Església de Mallorca i 21 anys com a rector de la parròquia de Sant Julià de Campos
Aquest passat divendres, la parròquia de Sant Julià visqué una gran celebració: una [...]
Peregrinació del Rosari de l’Aurora al Monestir de la Puríssima Concepció
El passat dissabte 23 de maig, un grup de l’Apostolat del Rosari de [...]
La parròquia de Sant Sebastià incorpora una nova imatge de Santa Catalina Thomàs
La parròquia de Sant Sebastià de Palma compta des d’ara amb una nova [...]
















