Coincidint amb la solemnitat de Sant Alonso Rodríguez, patró de Mallorca i símbol de dedicació i fidelitat, la Companyia de Jesús a Espanya ha viscut a dues jornades intenses que han reafirmat el seu compromís educatiu, social i pastoral amb l’illa.
Ahir dijous, 30 d’octubre, el Provincial d’Espanya, Enric Puiggròs SJ, va visitar la Fundació Monti-Sion Solidària, on es va signar el conveni de cessió de la segona planta de l’edifici del carrer Ciutat de Querétaro, propietat de la Companyia, a aquesta entitat social. Aquest gest, va subratllar el Provincial, “representa la nostra voluntat de compartir el que tenim i de donar suport a qui més ho necessita. El servei als altres forma part essencial de la nostra missió com a jesuïtes”.
Avui, les celebracions han començat amb la presentació de l’inventari patrimonial del conjunt històric de Monti-sion, fruit d’un rigorós treball de catalogació realitzat per l’empresa Xicaranda Conservació i Restauració de Béns Culturals. Durant l’acte, Puiggròs ha destacat que “aquest inventari no és només una tasca tècnica, sinó un acte d’agraïment i de responsabilitat: agraïment pel llegat rebut i responsabilitat per transmetre’l amb fidelitat a les generacions futures”.
A continuació, es s’ha celebrat la Eucaristia en honor a Sant Alonso Rodríguez, presidida pel bisbe de Mallorca Mons. Sebastià Taltavull, a la capella que porta el nom del sant. A la seva homilia, el bisbe ha convidat a contemplar la figura del germà jesuïta com un exemple d’humilitat i perseverança quotidiana.
Després de la missa, el Provincial i el bisbe han mantingut una reunió institucional amb el batle de Palma, que ha culminat amb una fotografia davant la imatge de Sant Alonso al balcó de l’Ajuntament, com a signe d’unió entre la Companyia de Jesús i la ciutat.
Avui horabaixa se celebrarà la inauguració i benedicció del nou edifici escolar “Sant Alonso Rodríguez” del Col·legi Nostra Senyora de Montsió, situat a Son Moix. Aquest nou espai educatiu, de més de 5.000 m² i dotat amb les últimes tecnologies, unifica per primera vegada en mig segle tota l’activitat acadèmica del col·legi jesuïta. El nou edifici acollirà totes les etapes educatives fins Batxillerat i Cicles Formatius, i inclou laboratoris, tallers, estudi de gravació, capella i zones esportives.
La Companyia de Jesús reafirma així la seva presència viva i actual a Mallorca, continuant la missió iniciada fa més de quatre segles: educar, servir i acompanyar des de l’espiritualitat ignasiana. “Que aquest llegat ens ajudi —ha afirmat Enric Puiggròs— a contemplar el passat amb agraïment, viure el present amb esperança i projectar el futur amb confiança”.
La Companyia de Jesús renova el seu compromís amb Palma en la festivitat de Sant Alonso Rodríguez
Coincidint amb la solemnitat de Sant Alonso Rodríguez, patró de Mallorca i símbol [...]
La Parròquia de Santa Catalina Thomà beneeis una nova seu penitencial
En el marc de la celebració comunitària del sagrament del Perdó que es [...]
L’Escolania de Lluc rep la visita de l’Escolania de l’Abadia de Hexham
El passat 29 d’octubre, el Santuari de Lluc va acollir l’Escolania de l’Abadia [...]
El Santuari de Lluc acull una jornada diocesana de formació sobre el fenomen migratori
Avui s’ha celebrat al Santuari de Lluc la primera sessió de formació del [...]

























